September 2018

ÅRSRAPPORT 2009 IL TJALG J16

Foto: Tjalg- Sandra Solberg keeper, Nina Aakvik  sentral midtbane, Hege Aakvik  midtstopper,  Celina Kveinsjø  forsvar, Kine Skogmo  spiss / sentral midtbane, Frida Hol Ellingsen  venstre back / kant, Silje Kildal  midtstopper, Pamela Andrea Mancilla Reyes  venstre kant / ving, Maren Kristiansen  sentral midtbane, Elle Klausmark  ving / spiss / back, Birgitte Lien  høyre back / kant, Marit Kvalø kant / midtbane, Silje Reitan kant / midtbane, Anne Stormyr Kristiansen høyre back, Fay-Renee Olsen Waag kant, Rikke Bruvoll Nielsen ving, Karen Magnusson kant / midtbane, Silje Dybos kant / ving, Eldri Skjelsvik back / midtstopper.Foto: Tjalg- Sandra Solberg keeper, Nina Aakvik sentral midtbane, Hege Aakvik midtstopper, Celina Kveinsjø forsvar, Kine Skogmo spiss / sentral midtbane, Frida Hol Ellingsen venstre back / kant, Silje Kildal midtstopper, Pamela Andrea Mancilla Reyes venstre kant / ving, Maren Kristiansen sentral midtbane, Elle Klausmark ving / spiss / back, Birgitte Lien høyre back / kant, Marit Kvalø kant / midtbane, Silje Reitan kant / midtbane, Anne Stormyr Kristiansen høyre back, Fay-Renee Olsen Waag kant, Rikke Bruvoll Nielsen ving, Karen Magnusson kant / midtbane, Silje Dybos kant / ving, Eldri Skjelsvik back / midtstopper.

Jentelaget startet treningene 2 november 2008. Vi trente da tre til fire ganger i uken i snitt. Kine Skogmo og Nina Aakvik trente i tillegg en gang i uken sammen med BIL guttelag i en periode.

Vi trente dobbelt så mye teknikk med ball som året før. Dette gjorde at vi ble veldig gode teknisk men det gikk utover den skadeforebyggende delen av treningen slik at vi slet med skader hele sesongen.

Treningsoppmøtet har vært upåklagelig og til dels glimrende hos de fleste. Fokus på alle treningene har vært teknikk, presisjon, bevegelse og hurtighet. Med hurtighet mener jeg ikke bare å være snar å spring men alt en foretar seg skal være meget hurtig. Både med og uten ball. Det viste seg da også når vi møtte de andre lagene at vi var hurtigere enn de fleste i stort sett alt vi foretok oss ute på banen.

Miljøet i laget har også denne sesongen vært glimrende. Jentene har vist en eksemplarisk oppførsel, både på og utenfor banen. De har som vanlig blitt lagt possitivt merke til og vært glimrende ambassadører for sin klubb og sine sponsorer.

I gjennom fair play har vi også i år fått berømmelse fra bla. Nordland Fotballkrets. Jentelaget hadde også en fantastisk fin tur på Norway-cup hvor vi bodde som grever på hotell midt i Oslo. Også her gjorde Tjalgjentene seg kraftig bemerket possitivt som et glimrende jentelag som spilte jevnt med de aller beste i Norge.

Det kan også nevnes at vi hadde et budgett på i overkant av hundre tusen og dette nådde vi med jobbing fra ca 1 desember 2008 til sommer 2009. Vi hadde da en egenandel på kr. 1500.- pr spiller inkl. en uke på hotell i Oslo. På tross av svineinnfluensatrusselen hadde vi en fantastisk vellykket Norway-Cup tur.

CUPER:

BIL-CUP Nr. 1 og nr.2, STAMNES – CUP Nr. 1 for tredje året på rad og tok hjem vandrepokalen,  NORWAY-CUP 16 dels finale i A-sluttspillet for 11.er lag.

SERIESPILL

Seriemester 2009 i 1.div J16 Helgeland 11.er

Seriemester 2009 7.er J15/16 Helgeland,  (Jentelaget er fortsatt ubeseiret på bortebane i 1.div siden 2005.)

KRETSMESTER 2009

Kretsmester for J16 11.er etter å ha slått Innstranden 2-1 i kretsfinalen for 11. er lag på nye sagbakken stadion på Mo i Rana.

7.er laget tapte kretsfinalen 1-5 mot Kvarven og fikk sølv.

KRETSSAMLING OG KRETSLAG

Kine Skogmo og Nina Aakvik ble ut tatt og spilte på kretslaget.

TOPPSCORERE SESONGEN 2009

Kine Skogmo totalt 22 mål, Pamela M Reyes totalt 12 mål, Frida Hol Ellingsen totalt 11 mål

BESTE TRENINGSOPPMØTE HELE SESONGEN

Maren Kristiansen totalt 125 treningsøkter. (her var det forøvrig meget jevnt)

ÅRETS SPILLER SESONGEN 2009

Nina Aakvik ble av spillergruppa kåret til årets spiller 2009 med 590 poeng.

Toppscorer, beste treningsoppmøte og årets spiller fikk også i år stor pokal og litt til som premie for glimrende innsats.

SPILLERAVTALER.

Vi har i år hatt spilleravtaler med:

Disse avtalene har fungert mer eller mindre perfekt og tilbakemeldingene jeg har fått fra spillerne er at de har stortrivdes på Tjalg og at de ønsker å spille på jentelaget også neste sesong.

Disse småjentespillerne har hospitert inn på jentelaget. På trening og litt kamp.

Rikke Bruvoll Nielsen, Karen Magnusson, Anne Stormyr Kristiansen, Silje Dybos.

Trener, oppmann , psykolog og vaktmester for J16 har også i år vært Sigbjørn Thomassen.